;Svärmor

Jag har har den klokaste Svärmodern man kan ha!
Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen, för hon är så himla bra.
Hjälper alla när hon kan, ställer alltid upp, finns alltid för alla, bryr sig på riktigt,
men framförallt är hon ärlig...
Och ärlighet tycker jag är det viktigaste av allt.
Ibland när hela tillvaron rasar, allt man byggt upp faller handlöst ner i backen,
man står utanför o ser på utan att hitta kraften att röra sig.
Man står som fastgjuten men vill inget hellre än att springa fram o plocka upp spillrorna o rädda det som går, man räcker inte till.
Då, precis just då,  kommer hon och plockar upp den första biten. Visar att det visst går, att man visst har kraft kvar, att man visst kan bara viljan finns.
Att ens egna begränsningar sätts upp av sig själv.

Hon gör detta bara genom att vara precis just Ingela!

Hon är också den man ringer när roliga saker händer, när man e lycklig, när allt går bra,
Eller när man vill äta go mat ;)


Jag kommer aldrig någonsin kunna beskriva hur tacksam jag är för allt, och hur glad jag är att du är just du!
Skulle jag kunna gengälda allt så lovar jag, det skulle jag, utan att tveka!





Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ops! Det var lovord det!!! Men jag GÖR ju inget mer än lyssnar... mina kloka, underbara barn med respektive har lösningen själva men ibland så ser de inte det;) Gengälda!? Jo jag tackar, det gör Du med råge....genom att vara en superbra mamma till mina underbara barnbarn (som är en STOR gåva) sedan är Du en älskad svärdotter (men det säger vi inte högt;)Kram på Dig!

2010-05-14 @ 14:42:29
Postat av: Svärfar

Och jag då !!!!!!

2010-05-15 @ 10:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0